A Déryné Program középiskolások számára indított témanap sorozata a február 14-i indulása óta mérföldkőhöz érkezett, hiszen 30 középiskola meglátogatása után az elért diákok száma maghaladta a 10 000 főt. Ez a szó klasszikus értelmében aktív elérés: a témanap során elkerülhetetlen az aktív, tevőleges részvétel és közvetlen élményszerzés. A KultUp Programot az iskola infrastruktúrájához és órarendjéhez szabjuk, ennek figyelembevételével kerül összeállításra a témanap menetrendje.
49 különböző produkció, színházi előadás, rendhagyó- és interaktív foglalkozás áll a rendelkezésünkre számtalan saját fejlesztésű produkcióval, és a KultUp program számára készült rendhagyó foglalkozással.
A Győri Nemzeti Színháztól és a Déryné Társulattól a Rippel Fivérekig, Várnagy Andrea Liszt-díjas előadóművésztől Grecsó Zoltán táncművészig profi színházi és a művészeti produkciók tárházát visszük el az iskolások számára. A KultUp arca a közösségi média felületeken Bánki Beni, aki egyben rendhagyó irodalomórát is tart a programsorozatban.
Elsődleges elvárás az élmény nyújtáson és közösségi kompetenciák javításán túl az, hogy a programnak minden térségben, eltérő iskolai környezetben működnie kell.
Nagy örömünkre szolgál, hogy mind egy technikumban vagy egy állami gondozottak számára fenntartott gyermekotthonban, mind pedig a legnevesebb humán gimnáziumokban – gondolunk elsősorban a debreceni Ady Endre Gimnáziumra vagy a fővárosi Vörösmartyra – nagy sikerrel zajlott le a KultUp témanap.
A KultUp összművészeti tehetségkutatója és tábora a KultCamp pedig július 20-23. között kerül megrendezésre Sátoraljaújhelyen a Déryné Fesztivállal párhuzamosan.
A program mellett folyamatosan dolgozzuk fel a visszajelzéseket, hogy a KultUp a lehető legsikeresebben tudjon folytatódni a jövőben. Eddig 1514 diák töltötte ki az online kérdőívet, 512 osztály a közösségi kutatásunk bemeneti szintjét és 20 pedagógussal készült mélyinterjú.
Az ilyen és hasonló visszajelzések pedig folyamatos erőt és bizalmat adnak a folytatáshoz:
„Tegnap lezajlott nálunk a témanap és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam a tanároktól és a gyerekektől egyaránt. Nagyon profi volt mind a program, mind a szervezés, a feladatok abszolút lekötötték a gimnazista korosztályt és úgy érzem, hogy maximálisan elértük azt a célt is, hogy közelebb hozzuk a gyerekek lelkét a kultúra gyökereihez, felkeltsük az érdeklődésüket iránta. Köszönetemet fejezem ki Nektek, az egész csapatnak, minden résztvevőnek és köszönöm azt is, hogy bekerültünk a pilot programba. Remélem, találkozunk minden évben, az ilyen alkalmakat kár lenne kihagyni a gyerekeink és az iskola életéből.” – (Vidra Gábor intézményvezető, Dorogi Zsigmondy Vilmos Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Gimnázium)